Retur produse
Pentru a returna produsele folosește formularul de mai jos
Politica de Retur (Dreptul de Retragere din Contract)
NIZIA respectă prevederile legale aplicabile privind protecția consumatorilor la încheierea contractelor la distanță. Clienții au dreptul legal de a returna produsele achiziționate de pe site, fără a fi nevoiți să invoce un motiv, în termenul minim prevăzut de legislația în vigoare. Conform legislației din România (OUG nr. 34/2014 privind protecția consumatorilor la contractele încheiate la distanță), termenul legal de exercitare a dreptului de retragere este de 14 zile calendaristice.
1 Termenul de Retur și Condiții Generale
Perioada de 14 zile calendaristice pentru retragere începe să curgă de la data la care Clientul (sau o persoană desemnată de acesta) a intrat în posesia fizică a produselor comandate. În cazul unei comenzi cu produse multiple livrate separat, termenul curge de la data primirii ultimului produs din comandă.
Înainte de expirarea perioadei de 14 zile, Clientul trebuie să informeze NIZIA cu privire la decizia sa de a se retrage din contract. Această informare se poate face în scris, într-un mod neechivoc, de exemplu prin trimiterea unui email la adresa de contact a NIZIA sau prin transmiterea unei notificări scrise prin poștă/curier. Clientul poate folosi, dar nu este obligat, formularul tipizat de retragere (dacă este pus la dispoziție pe site); este suficientă orice declarație a Clientului din care să reiasă clar intenția de retur (de ex.: „Doresc să returnez produsul/produsele X din comanda nr. Y și să solicit rambursarea contravalorii.”).
După ce NIZIA recepționează solicitarea de retur, va transmite Clientului, pe un suport durabil (de ex. email), o confirmare de primire a cererii de retragere. Ulterior, Vânzătorul va furniza instrucțiuni privind procesul de returnare (adresa unde trebuie trimise produsele, modalitatea de expediere recomandată etc.), dacă acestea nu sunt deja prevăzute în mod clar în Termeni.
2 Condiții pentru Returnarea Produselor
Pentru ca returul să fie acceptat, este necesar ca produsele să fie returnate în aceeași stare în care au fost livrate:
Produsele nu trebuie să prezinte semne de purtare, murdărire, spălare, modificare sau orice formă de deteriorare cauzată de Client. Articolele de îmbrăcăminte trebuie probate fără a înlătura etichetele și fără a afecta integritatea acestora.
Produsul trebuie returnat în ambalajul original, însoțit de toate accesoriile, etichetele, documentele (instrucțiuni, certificate de garanție dacă au fost furnizate) și eventualele cadouri sau bonusuri primite inițial. Vă rugăm să ambalați corespunzător produsele pentru retur, astfel încât să fie protejate pe durata transportului.
Pentru eficiența procesului, recomandăm ca returul să fie însoțit de o copie a facturii sau să conțină cel puțin numărul comenzii/facturii, numele Clientului și datele de contact, pentru identificarea rapidă a tranzacției.
Clientul este responsabil de diminuarea valorii produselor returnate, rezultată din manipularea acestora în alt mod decât cel necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor. Cu alte cuvinte, Clientul poate examina produsele la fel cum i s-ar permite într-un magazin fizic, însă dacă produsul este folosit într-un mod ce îi reduce valoarea (ex: murdărirea unei haine, ruperea etichetei, deteriorarea ambalajului original important), Vânzătorul are dreptul fie să refuze returul, fie să diminueze suma rambursată proporțional cu deprecierea constatată.
Excepții: Dreptul de retragere de 14 zile nu se aplică pentru anumite categorii de produse, conform legii, de exemplu: produse confecționate după specificațiile clientului sau personalizate în mod clar (cum ar fi articole gravate, produse la comandă pe mărimi atipice sau culori speciale solicitate de client), produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau igienă și care au fost desigilate de client (ex.: lenjerie intimă, costume de baie dacă sigiliul de igienă este îndepărtat), produse care sunt susceptibile a se deteriora sau expira rapid etc. NIZIA va indica în descrierea produsului, acolo unde este cazul, dacă un articol aparține unei categorii neeligibile pentru retur. Cu excepția acestor situații specifice prevăzute de lege, toate produsele de pe site pot fi returnate în condițiile de mai sus.
3 Procedura de Retur și Rambursare
După notificarea intenției de retragere, Clientul trebuie să trimită produsele înapoi către NIZIA fără întârzieri nejustificate și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care a comunicat decizia de retragere. Termenul este respectat dacă produsele sunt predate curierului sau poștei înainte de expirarea perioadei de 14 zile. Recomandăm folosirea aceluiași serviciu de curierat (GLS) sau a unui alt curier rapid, pentru siguranță și promptitudine. Adresa de returnare este: Strada Exemplu nr. 123, Oradea, Județul Bihor, România (sau o altă adresă indicată în instrucțiunile de retur primite). Clientul va suporta costurile directe ale returnării produselor, conform politicii NIZIA: costurile de transport pentru retur sunt suportate de client. Vânzătorul nu este obligat să accepte colete cu ramburs trimise de client (cost transport retur plătit la destinație); orice astfel de colet poate fi refuzat.
La primirea coletului returnat, NIZIA va verifica integritatea și starea produselor. Această evaluare se va face în cel mai scurt timp posibil. Dacă produsele returnate îndeplinesc condițiile menționate (neutilizate, complete, ambalaj original etc.), returul va fi considerat valid. În caz contrar (de ex.: produsul prezintă uzură, lipsesc accesorii, nu mai are etichetele originale, retur expediat după termen etc.), Vânzătorul va informa Clientul despre refuzul sau acceptarea parțială a returului și motivele aferente. În situații justificate, părțile pot conveni asupra unei soluții amiabile (de exemplu, returnarea produsului către Client pe cheltuiala acestuia, în cazul refuzului returului; sau acceptarea returului cu reținerea unei sume pentru acoperirea deprecierii).
În cazul unui retur valid, NIZIA se obligă să ramburseze toate sumele pe care le-a primit drept plată de la Client (cu excepția costurilor suplimentare determinate de alegerea explicită a Clientului pentru un alt tip de livrare decât livrarea standard oferită de Vânzător, dacă este cazul). Rambursarea va avea loc în cel mult 14 zile calendaristice de la data la care NIZIA a fost informată despre decizia de retragere, însă poate fi amânată până la primirea efectivă a produselor returnate sau până la primirea unei dovezi concludente din partea Clientului conform căreia acesta a trimis produsele către NIZIA (se va lua în considerare data cea mai apropiată). Rambursarea se va efectua folosind aceeași metodă de plată utilizată de Client pentru tranzacția inițială, exceptând cazul plăților ramburs: dacă ați plătit numerar la livrare, rambursarea se va face prin transfer bancar într-un cont indicat de dumneavoastră (sau prin altă modalitate agreata cu Clientul, fără costuri suplimentare din partea acestuia). Clientul nu va suporta niciun comision pentru rambursare.
Așa cum s-a menționat, costul expedierii returului cade în sarcina Clientului (cu excepția cazurilor de produs neconform sau greșit livrat, detaliate mai jos). Clientul va achita direct către firma de curierat taxa de transport pentru retur, conform tarifului perceput de aceasta, sau această sumă va fi scăzută din rambursarea datorată de NIZIA (dacă părțile convin ca Vânzătorul să organizeze ridicarea coletului de la Client, valoarea transportului va fi reținută din suma de returnat).
În situația în care motivul returului este un produs livrat greșit (alt model/mărime decât cel comandat) sau un produs cu defect de fabricație ori deteriorat în mod evident la livrare, costurile de retur (și eventual de reexpediere a produsului corect) vor fi suportate de Vânzător. Vă rugăm ca, într-o astfel de situație, să ne contactați imediat ce constatați eroarea, pentru a agrea modalitatea de retur (de regulă, vom solicita preluarea produsului prin curier, pe cheltuiala noastră). Pentru produse defecte, se poate oferi, la alegerea Clientului, fie înlocuirea produsului (dacă este pe stoc și clientul dorește), fie rambursarea integrală a sumelor plătite.
Odată ce Clientul și-a exercitat dreptul legal de retragere și a respectat procedura de retur, contractul la distanță se consideră desființat. Vânzătorul va returna sumele datorate, iar Clientul nu mai are niciun drept asupra produselor returnate (care revin în proprietatea Vânzătorului).
Această politică de retur nu afectează drepturile legale ale consumatorului cu privire la garanția legală de conformitate pentru produsele defecte sau care nu corespund descrierii. Detalii despre garanții legale și comerciale (dacă este cazul) pot fi găsite în secțiunea dedicată sau pot fi oferite la cerere. Pentru orice nelămuriri legate de retur, ne puteți contacta la datele de contact puse la dispoziție pe site (telefon sau email suport clienți).